تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/09/20 - 15:48
کد خبر: 453450

آواتارهای سه بعدی/قابلیت جدید و شگفت انگیز واتساپ!

آواتارهای سه بعدی/قابلیت جدید و شگفت انگیز واتساپ!

اکنون به لطف عرضه ویژگی جدید آواتار در واتس‌آپ، شما هر زمان که بخواهید می‌توانید تصویر آواتار مورد نظر خود را ایجاد کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آواتارها همواره نمادی از حضور پایدار کاربران آنلاین قلمداد می‌شوند. در واقع هر فرد با مشاهده تصویری که قادر به توصیف شخصیت وی باشد؛ احساس خاصی را تجربه خواهد کرد.

اکنون به لطف عرضه ویژگی جدید آواتار در واتس‌آپ، شما هر زمان که بخواهید می‌توانید تصویر آواتار مورد نظر خود را ایجاد کنید.

هنگامی‌که کاربر تصویری از خود را به برنامه ارائه می‌کند؛ مجموعه‌ای از میلیاردها ترکیب مختلف در اختیار وی قرار می‌گیرد. بدین‌‌ترتیب کاربر قادر به بازسازی نسخه مورد علاقه خود خواهد بود.

چنان‌چه‌ برای ایجاد یک نسخه آواتار از تصویر خود هیجان‌زده هستید؛ در این‌صورت اقدامات زیر را به‌طور گام به گام انجام دهید:

  •     هرگونه به‌روزرسانی در حال انتظار برای واتس‌آپ را بررسی نموده و آنها را نصب کنید.
  •     برنامه واتس‌آپ را روی گوشی خود اجرا کنید.
  •     به بخش تنظیمات مراجعه نموده و بر روی گزینه Avatar ضربه بزنید.
  •     گزینه “Create your Avatar” را انتخاب کنید.
  •     مطابق با سلیقه و خلاقیت شخصی، آواتار برگزیده خود را انتخاب کنید.

اما پس از ساخت یک آواتار چه کارهایی می‌توان با آن انجام داد؟ طبیعتا شما می‌توانید از این آواتار به‌عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کنید. اما در ادامه متوجه دسترسی خود به 36 استیکر مختلف نیز خواهید شد. تمامی این استیکرها بر پایه خلاقیت شما تولید شده‌اند. استفاده از این قابلیت تا حد زیادی سرگرم‌کننده بوده و یک روش مناسب جهت ایجاد تنوع نسبت به تصاویر سلفی معمولی محسوب می‌شود.

در عین‌حال این قابلیت جدید یک روش عالی برای ارتقاء حریم خصوصی خواهد بود. اکثر مردم با مشاهده عکس یک کاربر به آسانی قادر به شناسایی هویت وی خواهند بود؛ اما انجام این‌کار با استفاده از مدل سه‌بعدی چهره به این آسانی نخواهد بود؛ خصوصا اگر کاربر برای تصویر آواتار خود از استایل‌های خاصی بهره گرفته باشد (مشخصه‌ای که برای آواتارهای واتس‌آپ نیز قابل دسترس است).

واتس‌اپ بارها از تصمیم خود برای ادامه روند توسعه این ویژگی خبر داده است. واتس‌آپ در پست وبلاگی خود پیرامون به‌روزرسانی جدید خاطرنشان کرده که به روند ارتقاء کیفیت بصری آواتارها در طول زمان و از طریق بهبود بافت‌ها و کیفیت سایه‌زنی ادامه خواهد داد.

تصویر منتشر شده توسط وبسایت Business Insider India که نشان‌دهنده تخصیص یک بخش کامل به لباس‌ها است

همچنین واتس‌آپ در صفحه پرسش‌های متداول برای عملکرد این پیام‌رسان، برخی اطلاعات پیرامون قابلیت‌های در حال توسعه را پنهان نموده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که در آینده کاربران قادر به تعامل با یکدیگر و تولید استیکرهای منحصربه‌فرد با آواتارهای متعدد خواهند بود. بعلاوه وبسایت WABetaInfo با کالبدشکافی نسخه‌ای از واتس‌آپ در ماه ژوئن امسال به شواهدی دست یافت که نشان‌دهنده استفاده از آواتارها به‌عنوان نوعی فیلتر زنده بوده و کاربران حین برقراری تماس‌های زنده در برنامه می‌توانستند از آنها استفاده کنند.

فیلترهای ویدیویی پیشرفته که مدل‌های سه‌بعدی از کاربران را ایجاد می‌کنند؛ هم‌اکنون در پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام (که تحت مالکیت شرکت متا قرار دارد) قابل دسترس هستند. بنابراین تصور اینکه در آینده بتوان با یک رندر سه‌بعدی از خود بتوان به یک جلسه وارد شد؛ چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

به‌طور کلی این ایده و فناوری مورد استفاده در آن چندان جدید محسوب نمی‌شوند. شرکت‌های سامسونگ و اپل از مدت‌ها قبل نسخه‌های آواتار سه‌بعدی خود را در اختیار دارند و میموجی‌ها حتی امکان مخفی‌سازی چهره شما در یک تماس را فراهم می‌کنند. اما بی‌تردید عرضه این ویژگی در واتس‌‌آپ به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های ارتباطی در بازار احتمالا به درک هرچه بهتر مفهوم آواتار از جانب کاربران کمک خواهد کرد.

چنان‌چه بی‌صبرانه به‌دنبال تهیه یک تصویر آواتار از خود هستید؛ در این‌صورت می‌توانید ارائه این ویژگی در منطقه جغرافیایی خود را مورد بررسی قرار دهید. بر اساس گزارشات این ویژگی هم‌اکنون در دسترس کاربران کلیه مناطق جهان قرار گرفته است. بنابراین در صورت عدم مشاهده این گزینه در بخش تنظیمات از دانلود و نصب آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن واتس‌آپ اطمینان حاصل نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top